מערכת בית חכם הינה מערכת ניהול המאפשרת שליטה פרטנית ו/או קבוצתית על כלל מערכות החשמל הביתיות מכל מקום בבית ו/או מחוצה לו.

המערכת מאפשרת בנוסף לפעולות הפרטניות גם הפעלת רצף של פקודות חשמליות בלחיצה אחת ו/או בהתאם למצב מוגדר מכל מקום בבית ו/או מחוצה לו .

ייחודה של מערכת בית חכם הינה האפשרות לשלוט בפקודה אחת פעולות רבות. רצף פעולות אלו נקרא "מצב" או "תרחיש".

  • מצב – רצף פעולות שאינו מותנה בלוחות זמנים. למשל: יציאה מהבית-כיבוי כל האורות, הורד כל התריסים, כבה מזגנים.
  • תרחיש – רצף פעולות שמותנה בלוחות זמנים. בשעה מוגדרת /יום מסוים-בצע מצב מוגדר. שימושי מאד בתרחישי שבת, יציאה לחופשה

מה ההבדל בין בית רגיל לבית חכם ? 

בבית רגיל ,אופן השליטה על מערכות החשמל(מאור, תריסים, דוד חשמלי, מיזוג אויר ,אודיו ועוד) הינו פרטני -מתג לכל צרכן,פשוט ומוגבל מאד .

אופן ההפעלות נקבע מראש עוד בזמן הבנייה . כמות המתגים רבה מאד – מתג לכל צרכן ולפעמים אפילו יותר ( חילוף , מצליב ) .

בבית רגיל , במידה ומעוניינים לשנות את אופן ההדלקות לאחר שאנו כבר גרים , ( מסיבות שונות – חשיבה ותכנון מוטעים, עיצוב, נוחות…) , אזי שינויי ההפעלה של מערכות החשמל מורכבים מאד , מוגבלים ומחייבים הוצאות רבות .

דוגמא קטנה שממחישה את ההבדל בין מערכת חשמל רגילה למערכת בית חכם .

 

יציאה מהבית במערכת חשמל רגילה –

יש לוודא פיזית אורות כבויים בכל הבית . דהיינו להסתובב בכל הבית ולנתק במתגים הרגילים את האורות , להוריד תריסים בסלון ובחדרים , לנתק מזגנים ברחבי הבית ובחדרים , לוודא דוד כבוי , ועוד . ברוב המקרים כמעט ולא עושים זאת .

 

יציאה מהבית במערכת בית חכם –

לחיצה אחת במקש הפנל החכם המוגדר כ"יציאה" תבצע את כל הפעולות שהגדרנו ללא הגבלת כמות צרכנים .

כמובן שבכל עת ניתן לשנות את ההגדרות . להוסיף , להוריד צרכנים וזאת בפעולה פשוטה .

יותר מזה – ניתן אפילו להגדיר מספר אופני יציאה שונים . תוספת תרחישים ואפיונם נעשים על פי רצון המשתמש וצרכיו .

 

שמות התרחישים הינם בהתאם לקביעת המשתמש : בוקר טוב , לילה טוב , שבת שלום , שבוע טוב , מסיבה , רומנטי , קולנוע ועוד….

בבית חכם אין צורך בריבוי מתגים ( הפעלה ישירה / חילוף ועוד ) ליד כל מנורה , תריס או כל צרכן חשמלי אחר , וזאת משום שאת אופן ההפעלה אני יכול לבצע בכל נק' זמן ומכל פנל חכם .

קבלת ההחלטה מי מדליק מה ,כמה הדלקות יהיו לכל צרכן וכד' , נעשית בזמן שהלקוח נכנס לביתו . החלטה זו יכולה להשתנות תמיד , אין ספור פעמים , בהתאם לדרישות הלקוח, ללא צורך בעלויות יקרות , בחציבות והשחלות , תיקוני צבע וכל הכרוך בכך .

 

למה בית חכם ?

ריבוי מכשירי החשמל הביתיים יחד עם צרכני החשמל בביתנו כמו ערוצי המאור , מנועי תריסים ווילונות , מכשירי אודיו ווידאו , מחשבים , מערכות התקשורת וההתראה השונות , הצורך לשליטה ובקרה מכל מקום ובכל עת על מה שקורה בביתנו , עיצוב מתקדם , חסכון בעלויות החשמל , נוחות יומיומית , ידידותית ופשטות הפעלה אינם ניתנים לביצוע במערכות החשמל הביתיות הרגילות .

תפקיד מערכת הבית החכם לשפר ולייעל את אופן תפקוד המערכות הביתיות השונות , לשלב ביניהם וליצור חווית משתמש לבני הבית ולאורחיהם , אווירה בהתאם לצרכי המשפחה ונוחות ייחודית של בני הבית תוך שיפור איכות החיים בבית .

מערכות הבית החכם מתוכננות בהתאמה מלאה לצרכי הלקוח , לסוג הבית , סגנונו ואופי האווירה המבוקשים על ידו . כל זאת בעזרת לחיצת כפתור פשוטה ( אפילו מתוך הטלפון הנייד שלכם )

מערכת הבית החכם מתוכננת כך שתתאים לצרכי התפעול השוטף ,לסגנון הבית , מאפשרת שליטה על כל מעגלי החשמל , מכשירי החשמל ומערכות צד שלישי הנמצאים בביתנו מכל מקום בבית ומחוצה לו ללא הגבלת הפעלות ומיקומי ההפעלות .

גמישות תכנון אורח החיים-תכנון מה יופעל וכיצד, תכנון סוגי ההפעלות ,תכנון תרחישי אווירה שונים נקבעים יחד עם בני הבית בזמן קבלת המפתח לדירתם וניתנים לשינוי בכל עת ללא צורך בששינוי והתאמת התשתיות הביתיות.

בית חכם מאפשר אורח חיים מתקדם , חווית מגורים מתקדמת וחדשנית , נוחות הפעלה , עיצוב חדשני , קידמה ברמה כזאת שהלקוח אינו מבין איך חי בביתו הקודם ללא מערכת בית חכם לפני כן .

הסבר קצר הממחיש את הצורך במערכת בית חכם תוך השוואה לשימוש שאנו עושים מדי יום במערכת חכמה :

כולנו זוכרים את הרכבים עד לפני מספר מועט של שנים , כשחלונות חשמל ונעילה מרכזית וכמובן אופציות נוספות רבות ברכב היו בבחינת דרישה בלבד ולא כדבר ברור מאליו .

כיום , לא קיים רכב חדש אשר אין בו חלונות חשמל , נעילה מרכזית , מערכת שמע , מזגן ועוד מערכות נוחות שונות שמקלות ומשפרות לנו את חווית הנהיגה .

באופן שוטף אנו מפעילים תרחישי "רכב חכם" שונים ברכבינו כדבר הברור מאליו .

ביציאה מהרכב אנו מפעילים באופן לא מודע כמעט מצב חכם ברכב . לחיצה על כפתור "נעילה" בשלט – מעלה את כל החלונות ונועלת את הרכב , סוגרת מראות , מנתקת מזגן , מנתקת צגים שונים , מכבה אורות , מפעילה מערכות ממוחשבות נוספות ברכב .

דוגמאות נוספות – במהירות מסוימת ננעלות הדלתות , אך פתיחה של אחת הדלתות בעת עצירה מבטלת נעילה זו , אורות הרכב נדלקים וכבים בהתאם למצב התאורה מחוץ לרכב , התנהגות הרכב ודיווחים שונים מהמערכות בהתאם לנדרש , ניתוק מערכת השמע בעת שיחת טלפון ושילובה מחדש עם גמר השיחה ועוד .

יותר מזה , כמות המכשירים, המידע והמחשוב ברכב כיום רבה הרבה יותר מבעבר, ותפעול הרכב העכשווי בלתי אפשרי ללא עזרת המערכות החכמות .

האם הייתם רוכשים כיום רכב ללא מערכות נוחות כמו חלונות חשמל , נעילה חשמלית , מזגן , מערכת אודיו וכד' ? ברור שלא .

האם הייתם רוכשים רכב עם מערכות נוחות מתקדמות אך עם אפשרות הפעלה פשוטה , כזו שבעת יציאתכם מהרכב הייתם צריכים להרים כל חלון , לנתק את המזגן , לנתק מערכת האודיו ולנעול את הרכב עם מפתח הרכב ? ברור שלא .

אותה השאלה צריכה להישאל בעת קבלת ההחלטה לרכישת מערכת בית חכם עבור ביתכם.

בואו לדעת עוד...

בית חכם

היתרון בבית חכם   כמה כיף לקבל בדיוק את המתנה שרציתם מבן הזוג או מההורים מבלי שביקשתם כלל? נדמה כי הם לראשכם, קראו לכם את המחשבות והרגישו אתכם. מה לגבי האפשרות המדהימה...

בית חכם מחיר

בית חכם מחיר משתלם אודיו מוטיב, חברה בעלת מוניטין וניסיון רב, תשדרג את הבית שלכם אל בית חכם מחיר באמצעות שירות מקצועי, איכותי ואדיב. הטכנולוגיה מתקדמת ומסייעת לנו להפוך לחכמים יותר...

בית חכם מחיר

בית חכם מחיר משתלם אודיו מוטיב, חברה בעלת מוניטין וניסיון רב, תשדרג את הבית שלכם אל בית חכם מחיר באמצעות שירות מקצועי, איכותי ואדיב. הטכנולוגיה מתקדמת ומסייעת לנו להפוך לחכמים יותר...

מערכת בית חכם

אם אתם מחפשים דרך שבה תוכלו להטמיע בביתכם מערכת בית חכם, חברת אודיו מוטיב מספקת את הפתרון המושלם עבורכם. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים חכמים כדוגמת תאורת לד...
צרו קשר
close slider

    צרו איתנו קשר